Používáním těchto stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookies na vašem zařízení.

Naše cíle

Cíle všeobecné primární prevence

Cíle vycházející z KAB modelu

  • Pomoci každému jedinci si uvědomit, že i jeho se dopady rizikového chování týkají, nejen jeho, ale i jeho okolí.
  • Poskytnout mu přehled poznatků, přispět k jejich osvojení a orientaci.
  • Umožnit výběr vlastního postoje.
  • Pomoci v orientaci možností.
  • Dát prostor k upevňování vnitřních postojů a přesvědčení, tak, aby si sám jedinec za ním pevně stál a zakotvil si jej do jeho myšlení, chování a jednání.

Základní cíl primární všeobecné prevence 

  • Zaměřujeme se na předcházení, zmírnění či zastavení rozvoje rizikového chování.
  • Ovlivňování chování směrem ke zdravému životnímu stylu a zabránění tak vzniku poruchy zdraví.
  • Podpora protektivních faktorů (snižujících riziko).
  • Osvojování si žádoucích sociálních dovedností (např. odmítání).
  • Zprostředkování základních informací.
  • Mapování zkušenosti s problematikou a informací o problematice, sociálního zázemí, školního klimatu a případného trávení volného času.
Cíle primární selektivní prevence

Cíle selektivní primární prevence vycházející z KAB modelu

  • Pomoci každému jedinci si uvědomit, že konkrétní rizikové chování má dopad na něj i jeho okolí.
  • Poskytnout mu přehled poznatků, přispět k jejich osvojení a orientaci.
  • Umožnit výběr vlastního postoje.
  • Pomoci tápajícím v orientaci možností cest.
  • Nastavit vnitřní přesvědčení a postoj tak, aby si sám jedinec za ním pevně stál a zakotvil si jej do jeho myšlení, chování a jednání.

Základní cíl primární selektivní prevence

  • Zaměřujeme se na předcházení, zmírnění či zastavení rozvoje rizikového chování.
  • Ovlivňování chování směrem ke zdravému životnímu stylu a zabránění tak vzniku poruchy zdraví.
  • Podpora protektivních faktorů (snižujících riziko).
  • Osvojování si žádoucích sociálních dovedností.
  • Zprostředkování základních informací o rizikovém chování.
  • Zmapování zkušenosti s problematikou a informací o problematice, sociálního zázemí, školního klimatu a případného trávení volného času, a následně poskytnout orientaci v situaci.